Monday 30 November 2015

MAJLIS PELANCARAN SUDUT LALUAN BENCI DADAH PERINGKAT DAERAH MANJUNG

Majlis Pelancaran Sidut Laluan Benci Dadah Daerah Manjung telah diadakan di Kg Dato Seri Kamaruddin pada 30 Disember 2015. 

Tn Mohamad Faris b Mohd Hanif Pegawai Daerah Manjung merangkap Pegerusi Pemadam Peringkat Daerah dalam ucapan nya mengatakan selain fokus agenda pembangunan, kemakmuran, ksejahteraan dalam Mukim berkenaan pemadam perlu menzahirkan kepada Generasi Muda supaya membenci dadah. Melantik pegerusi JKKK untuk menyebarluaskan mengajak masyarakat menjauhi dadah.

Pelbgai medium yg ada cabaran dan dugaan utk usaha kearah nilai tambah yang baik kepada masyarakat supaya benci kepada dadah dan tidak bejangkit kepada dadah. Pengerusi JKKK , KRT  harus mengadakan sudut untuk menzahirkan kesedaran bahawa benci kepada dadah dengan mengadakan replika dan tempat yg sesuai dgn kos,  masyarakat dan semangat. 


Pemadam akan mengadakan program keseimbangan membenci dadah. Mengucapkan terima kasih kepada YB dan jawatankuasa JKKK yang hadir.

Ucapan perasmian oleh YB Dato Rashidi b Ibrahim di sudut laluan anti dadah Daerah Manjung mengatakan bahawa bermula laluan Daerah Manjung dengan Kg Panchor dan berakhir di Ulu Kayan di bawa masuk melaui laluan air dan darat dari Lumut. Ranking dadah di peringkat negeri Perak dan Manjung adalah yg tinggi dari 10 Daerah ranking 1-5.  Di Malaysia kerajaan mengambil pendekatan mendidik menjauhi dadah sejak dari sekolah lagi.

Turut hadir Penghulu kanan Tn Hj Marzuki,
Asp Tuan Fadli Shah Ketua Balai Polis Daerah Manjung, Penghulu2 Mukim, Ketua2 jabatan

Turut memeriahkan majlis anugerah pelajar cemerlang UPSR turut di beri. Seramai 3 org pelajar anak Kg KDSK yg bersekolah d SKKDSK yg berjaya mendapat 4A dan 5A dlm peperiksaan yg lalu

No comments:

Post a Comment