Sunday 24 March 2013

TITIK SENTUHAN RAKYAT MASYARAKAT INDIA

Oleh: Wartawan Media KEMAS Lumut


LUMUT – 16 Mac 2013 bertempat di Kampung Tersusun 1, Kampung Dato Seri Kamaruddin telah diadakan “Program Titik Sentuhan Rakyat” (PTSR). Program ini bertujuan untuk  memberi pendedahan kepada penduduk setempat agar mereka dapat merasai bahawa mereka tidak dipinggirkan  oleh pemimpin setempat dan masyarakat luar.

 
Program ini telah disertai oleh ketua masyarakat India Kg Dato Seri Kamaruddin En Suppiah A/L Ekarebam dan Jawatank uasa JKKK, Ketua Wanita UMNO dan Ketua Puteri Umno dan ahli jawatankuasa KRT  Kg Dato Seri Kamaruddin.

10 buah rumah masyarakat India yang telah dipilih dan dikunjungi bersama 3 buah konvoi berkereta. Mereka amat gembira dengan kehadiran pihak KEMAS dan mereka menyambut baik  walaupun mereka tidak fasih berbahasa Melayu tetapi masih mahu beramah mesra.
Turut hadir bersama program ini ialah Penyelia Kanan KEMAS Kawasan Lumut Pn Jamaliah Bt Hassan dan Pemaju Masyarakat TBK KEMAS Parlimen Lumut.


           
Amat membanggakan kerana mereka terdiri dari golongan yang kurang berkemampuan tetapi mereka kaya dengan budi bahasa dan menyokong kepimpinan yang ada sekarang.

No comments:

Post a Comment