Wednesday 27 March 2013

PROGRAM FIESTA BELIA 1 MALAYSIA BERSAMA ASTRO



Oleh: Wartawan Media KEMAS Lumut



LUMUT – Program Karnival Fiesta Belia 1 Malaysia bersama astro mendapat sambutan daripada masyarakat sekitar Daerah Manjung. Program yang berlangsung selama 3 hari 3 mlm membawa pelbagai program dan penglibatan daripada pelbagai agensi kerajaan dan Swasta juga NGO yang menarik minat masyarakat setempat untuk pelbagai peringkat umur. 

                                   
Pada malam pembuka tirai Karnival Fiesta tersebut telah berlangsungnya program Ceramah Agama “Setia ke Hujung Nyawa” itulah tajuk ceramah yang menampilkan penceramah bebas daripada TV9, Tanyalah Ustaz iaitu Ustaz Elias Ismail. 

Ceramah yang belangsung selama 1 jam 30 minit ini telah menarik perhatian ramai. Majlis pembukaan menampilkan persembahan nasyid daripada Sekolah Agama Rakyat Manjung iaitu Kumpulan Najihin Saidatul Najihin. 

                                    
Ceramah ini adalah berkaitan dengan sikap masyarakat Islam yang kurang menitik beratkan agama dan meletakkan agama dibelakang seperti mementingkan sesuatu urusan duniawi daripada menyempurnakan agama, membatalkan niat ke masjid kerana anak menantu pulang kerumah dan sebagainya.

                                     
Isu yang di ceramahkan secara spontan dan berinfomasi amat menarik minat penonton walaupun hari sudah lewat malam.

No comments:

Post a Comment